Booking.com i ruski hotelijeri – financijski presing

U ionako teškoj situaciji , ruski hotelijeri se se suočili s još jednim financijskim pritiskom Booking.coma

Booking.com ne samo da naplaćuje naknade za otkazane rezervacije, nego samovoljno otkazuju rezervacije i naplaćuju penale hotelima.

Krimski hotelijer , gdin Dmitirj Bojčenko objavio je svoje iskustvo na društvenoj mreži Facebook.com : Četiri dana prije. Poziv od Booking.com-a , pitaju da li primamo goste. Odgovorili smo negativno, jer je to onemogućeno zbog situacije s COVID-19, te zakonski nemamo pravo primati goste do 1. lipnja 2020. Nakon toga dolazi poruka u vezi rezervacije s datumom dolaska od 01. lipnja: rezervacija je otkazana, za turiste je odabran drugi objetk, a za otkaz se naplaćuje 13 000 rubalja . Gdin Dmitrij objašnjava da je rezervacija bila napravljena  za Svibanj, još od uvođenja karantene, i rezervaciju nije otkazao putnik , nego booking.com, i na vlastitu inicijativu napisao da je objekt “overbooked”.

Rezervacija je bila djelomično unaprijed plaćena, i turist je mogao razmotriti mogućnost prijenosa datuma putovanja i o tome razgovarati s hotelom. S druge strane , hotel je dobio “čestitku” od booking.coma , kako bi “rado pomogao u pronalaženju alternativnog smještaja za goste, uzimajući za to naknadu!!” Ne čekajući povratni odgovor od hotela, naplatio je 13000 rubalja, izjavio je Dmitrij Bojčenko.

Da je takvh slučajeva više, potvrdila je i Ekaterina Kovshova, menadžerica Art hotela Arbat u Chelyabinsku : ” Imali smo istu situaciju, prilagođeni činjenici da smo gradski hotel. Rezervacija je bila u ožujku. Još uvijek nismo postigli sporazum s Booking.com i čekamo njihov odgovor. “

Prenosimo i izjavu gđe Kovshova za RATA-news : ” Imali smo rezervacije za dugotrajan boravak stranih turista, koji su otkazali dolazak zbog situacije uzrokovane pandemijom. Na zahtjev booking.coma provjerili smo stanje rezervacije i uplate do 6. travnja. Tražili smo korekcije, koje nisu bile prihvaćene. Prema trenutnom saznanju , booking.com će nam naplatiti proviziju za ne pružene usluge, a cjelokupni iznos nije mali ! Prije su takve korekcije prihvaćali i nije bilo nikakvih problema. Osim toga, Booking.com ne doušta besplatno otkazivanje rezervacija za turiste koji trenutno ne mogu doći u Rusiju.

Sudeži po raspravi na Facebooku, ironično se zaključuje “Nešto nam govori da čak i ovakvo postupanje booking.coma neće potaknuti hotelijere da se riješe ovisnosti o booking.com-u.

No, koja je alternativa Booking.comu, koji je skoro monopolizirao tržište i omogućava hotelima – posebno u manjim sredinama- priličan postotak noćenja ?

Grupa Expedia ne radi sa svim regijama. Npr. na hotele u Krimu je uveden “veto”. No Booking.com , iako je američka firma, našla je način da zaobiđe “veto”, i “Ukoliko prilikom rezervacije navedete da putujete poslovno, možete rezervirati hotel na Krimu”.

Ipak, velik broj hotelijera savjetuje da se ubuduće pojača suradnja s drugim dobavljačima, kao što su Expedia ili Ostrovk.

Odnedavno, hotelijerima je pružena još jedan kanal za pribavljanje turista – kroz meta -tražilice, i to uz mnogo nižu naknadu za rezervacije.
Npr. u travnju, Bnovo sistav je ponudio antikrizne mjere podrške : povezati rezervacije koje dolaze s Google tražilice. Generalni direktor Bnovo Valentin Miklyayev, istaknuo je da će zbog nastle krize, hotelijeri smanjiti ili čak zaustaviti oglašavanje , tako da će to utjecati na povećanje prometa Google i Yandexu

Doista, nekim hotelima to može učiniti život lakšim, dok će se u isto vrijeme  osloboditi neugodnosti navedenih u ovom članku. Svaka kriza, na neki način otvara vrata novim mogućnostima u poslovanju. U trentnoj situacije, više nego ikad je potrebno koristiti sve kanale, i pokušati otvoriti nova vrata .
 
 
« Vrati se na prethodnu stranicu