Pedeset posto manje ruskih turista u Hrvatskoj

Iako je prema listi Lonely Planet-a Top 10 europskih destinacija za 2013., Hrvatska na osmom mjestu, odnosno među deset destinacija koje bi turisti svakako trebali posjetiti, ove je godine Hrvatska na ruskom turističkom tržištu doživjela pravo fijasko. Prodaja turističkog aranžmana u Hrvatsku smanjila se za čak 40-50%. Razlog je prije svega vizni režim zbog kojih je ljetna sezona 2013. postala  prekomplicirana za mnoge ruske turističke operatere koji posluju s Hrvatskom, a njegovo je uvođenje osvjetlilo čitav niz problema u odnosima između ruskih turističkih operatera i hrvatskih hotelijera.

Za ruske turiste Hrvatska je oduvijek bila skupa destinacija, a sad će Rusi morati izdvojiti još više novaca, budući da će morati platiti vize. Osim toga, Hrvatska trenutno doživljava neuspjeh zbog drugih, jeftinijih turističkih destinacija, kao što je Grčka čija je turistička ponuda jeftinija već nekoliko godina zaredom.

Problemi u konkretnom dijelu turističkog tržišta u mnogome su povezani i s posebnostima rusko-hrvatskog partnerstva. Naime, hrvatski hotelijeri žele s ruskim turističkim operaterima raditi isključivo pod uvjetima „prazno za puno“ (odnosno stavljanje na raspolaganje određenog broja ležaja u hotelima nakon potpunog ili djelomičnog (ne manje od 50%) predujma). Na taj način turistički operater preuzima na sebe sav rizik poslovanja, a hoteli si unaprijed osiguravaju rezervacije.Ruski turistički operateri pokušali su dobiti konkurentne cijene pod uvjetima alotmana (ugostitelj se obvezuje da će turističkom operateru staviti na raspolaganje određen broj ležaja pod unaprijed dogovorenim uvjetima, ali bez predujma) pred početkom sezone, no nisu naišli na razumijevanje sa strane hrvatskih hotelijera, što je rezultiralo gubicima i odlascima s tržišta nekih ruskih firmi, poput Ascent travela.

Olga Vojkina, direktorica za turizam kompanije Ercog  je za ruski turistički portal tourdom.tv rekla da su za pokrivanje sadašnjih gubitaka nužna sredstva, što znači imati ozbiljan prihod u sljedećoj sezoni, o čemu je danas, u uvjetima smanjenja tržišta, teško govoriti. Iako ne smatra da će velik pad turista biti kontinuiran jer Hrvatska ima svoje stalne goste koji joj se vraćaju svake godine, Vojkina ističe kako će trebati nekoliko godina prije nego što bujica turista ponovno počne rasti.

Vojkina nadalje upozorava da rusko tržište dobiva više cijene od europskih tržišta. „Nakon uvođenja viznog režima pada potreba za takvim brojem ugovora pod uvjetima „prazno za puno“. Iskustvo govori da se rezervacija hotela nekoliko puta smanjuje tjedan dana prije puta, kad završava mogućnosti davanja dokumenata za dobivanje standardne vize. Ljudi su počeli, u principu, unaprijed planirati svoj odmor. I smatram da se čovjek može normalno baviti prodajom, ako postoji ugovor o alotmanu u svim hotelima. Smatram da svi hrvatski hotelijeri moraju preispitati svoje sporazume za sljedeću godinu s ruskim tržištem i pružiti im mogućnost da rade u onom režimu u kojem radi čitava Europa“, poručuje direktorica za turizam, a prenosi Ruski vjesnik.

Pritom Hrvati ipak ne bi željeli odustati od ruskih turista, budući da su ruski turisti spremni potrošiti na odmor nešto više za razliku od njemačkih, koji dolaze na kraći period i znaju točno što žele dobiti. „Svaka godina je novi ispit za turističke operatere i hotelijere, neprestano se isprobavaju novi scenariji i čini mi se da hotelijeri osluškuju ritam tržišta te su u nekim slučajevima spremni promijeniti svoju politiku. Treba mijenjati metode prodaje. Prijedlozi hotelijera moraju ovisiti o potrebi tržišta. Oni moraju biti ekonomski i financijski isplativi za sve strane. Mislim da će sljedeće godine hotelijeri biti pažljiviji prema tržištu, pripremljeniji.“, smatra Mikael Danieljan, predstavnik hrvatske mreže hotela Maistra.

« Vrati se na prethodnu stranicu