Hrvatska nadoknađuje propušteno

U 2013. godini Hrvatska je postala članica EU i uvela vize za Rusiju, što je postalo glavni razlog smanjenje broja turista iz Rusije za 20%. Godine 2013. Hrvatsku je posjetilo 160 tisuća ruskih turista, a godinu ranije 200 tisuća.

Ministar turizma RH Darko Lorencin u ekskluzivnom intervjuu “Tourbus-u” govorio o posljedicama uvođenja viznog sustava, planovima ponovnog privlačenja ruskih turista i razvoju turizma u Hrvatskoj.

S ministrom je razgovarala Aleksandra Poljanskaja.

Prošla godina je bila rekordna za Hrvatsku – zemlju je posjetilo 13 milijuna stranih turista. Pri tome su pokazatelji dolazaka iz Rusije bili negativni. Kako zaustaviti taj pad?

Pad broja ruskih turista u 2013. godini zaista nije bio ugodan. Uvođenje viza nije bila naša želja, već obveza pred EU. Mi se trudimo maksimalno pojednostaviti proceduru izdavanja viza: otvoreni su vizni centri, uvode se posebne mjere. Primjerice, turisti koji su dobili jednokratnu vizu u 2013. godini sada mogu dobiti godišnje vize. A također, dogovaramo se s ulagačima i turoperatorima u vezi mjera kako bismo privukli ruske goste.

Trenutno je u Rusiji otvoreno 20 servisno-viznih centara. Turisti također mogu kontaktirati naš konzularni odjel u Moskvi, koji je nedavno bio proširen. Važno je i to što Ministarstvo turizma surađuje s Ministarstvom vanjskih poslova kako bi se napravili vizne olakšice za Ruse. Već ove godine svi turisti koji će ishoditi višekratne vize, dobit će ih ne na 90 nego na 180 dana.

Na taj način ruski putnici imaju mogućnost spojiti putovanje u Hrvatsku s putovanjima u druge zemlje šengenskog sporazuma – i sve s jednom višekratnom šengenskom vizom. Od 2016. godine Hrvatska će i sama početi izdavati šengenske vize.

Sve te mjere poduzete su kako bi se izbjegli problemi s izdavanjem viza i uklonili uzroci naglog pada broja ruskih turista.

Prema rezultatima 2014. godine planirate dolazak 500 tisuća ruskih turista. Što je učinjeno po tom pitanju?

Razrađuje se strategija razvoja turizma, gdje mi po prvi put odlučujemo koja su nam tržišta prioritetna. Rusija u tom popisu zauzima visoko mjesto.

Kako bismo privukli ruske goste širimo turističku ponudu. Planiramo uložiti značajna sredstva u vlastiti turistički sektor. Izgradnja novih objekata turističke infrastrukture omogućit će podizanje turizma u Hrvatskoj na kvalitativno novu razinu.

Potrebno je pokazati ruskim turistima različitost Hrvatske i potrebno je srušiti predodžbu o Hrvatskoj kao samo ljetnoj destinaciji. Hrvatska nije samo obalni turizam, već i odredište koje nudi kvalitetne usluge u sferi lječilišnog, zdravstvenog, a također poslovnog, aktivnog i gastronomskog turizma.

Posebnu pažnju u 2014. godini posvetit ćemo razvoja izletničkog turizma, koji najbolje odgovara periodu između sezona.

Što se tiče zdravstvenog turizma, on je još uvijek slabo poznat na ruskom tržištu, ali posjeduje velike potencijale. Na teritoriju naše zemlje postoji puno termalnih izvora, a zdravstveni centri mogu konkurirati centrima u drugim državama koje su već popularne među Rusima.

Možete li molim vas reći ponešto o donesenoj strategiji razvoja turizma u Hrvatskoj do 2020. godine.

Prema prihvaćenoj “Strategiji razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine”, predviđen je ulazak u dvadeset najkonkurentnijih turističkih odredišta u svijetu, kao i porast broja turističkih posjeta u toku cijele godine.

U novom marketinškom planu razvoja turizma formulirane su konkretne zadaće po klasterima i turističkim proizvodima. Također na državnoj je razini prihvaćen plan ulaganja u ovaj sektor. Ukupno za sedam godina za te će ciljeve biti potrošeno 7 milijardi eura sredstava. Pedeset posto sredstava će se uložiti u razvoj hotelskih kompleksa, a ostala polovica će biti raspoređena na gradnju hotela na vodi, akvaparkova i druge turističke infrastrukture.

Postojeća hotelska baza ne iskorištava sve svoje mogućnosti, što negativno utječe na razvoj turizma u državi.

Danas Hrvatska nudi turistima 850 tisuća mjesta, od kojih samo 13% otpada na hotele. Oko 50% čine privatni iznajmljivači, 25% kampovi, 12% hosteli. Naš cilj je da hotelski sektor dođe do 20%.

U 2014. godini u turistički će se sektor uložiti 410 milijuna eura. Prošle godine Vlada je započela privatizaciju državnih hotelskih kompleksa (oko 15 tisuća mjesta). Ove godine bavit ćemo se renoviranjem postojećeg smještaja, a nakon toga kreće gradnja novih hotela.

Za 2014. godinu planirana je gradnja dva nova akvaparka u Istri, a do 2015. godine akvapark će se izgraditi i u blizini Splita. Vrijednost investicija je 50 milijuna eura.

Nadamo se da će programi o razvoju turizma koje je Vlada donijela omogućiti stjecanje starih pozicija, a također rezultirati povećanjem broja ruskih turista na 500 tisuća u godini.

Izvor: TourBus.ru

Planirate li odmor na obalama Jadrana, a želite pronaći kvalitetan i udoban smještaj po pristupačnim cijenama – obratite se agenciji Atlantis Travel. Stručno i uslužno osoblje rado će Vam rado će Vam pomoći u pronalasku i rezervaciji smještaja te pružiti svu potrebnu podršku na putovanju.

« Vrati se na prethodnu stranicu